مقالات و دانستنی های جالب

زمان تعویض فیلتر تصفیه ی آب خانگی

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 12:37 ب.ظ توسط / No Comments

زمان تعویض فیلتر تصفیه ی آب خانگی

آیا شما می دانید که برای سالم نگه داشتن آب و همچنین دستگاه خود باید فیلترهای خود را طی مدت زمانی پس از مصرف تعویض کنید؟

بسیاری از مردم پس از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خود اطلاع کافی را ندارند که چه زمانی باید فیلتر تصفیه آب خود را عوض کنند. در واقع این دستگاه برای این خریداری می شود که آب شما را سالم و بهداشتی نگه دارد ولی اگر مدت زمان استفاده از فیلتر زیاد شود قدرت جذب خود را از دست می دهد و در نتیجه دیگر آب بهداشتی نصیب شما نخواهد شد.

حال چگونه باید بفهمیم که چه زمانی باید این فیلتر ها را عوض کرد ؟

زمان استفاده از فیلتر بستگی به نوع فیلتر دارد که برای شما در این مقاله گفته می شود که هر نوع از فیلترها تا کی می توانند آب شما را تصفیه کنند در ضمن شما می توانید نوع فیلتر دستگاه خود را از طریق مشاورین ما یا دفترچه ی دستگاه متوجه شوید.

  • فیلترهای الیافی

عمر مفید اینگونه از فیلتر ها حداکثر 6 ماه می باشد و اگر کیفیت آب پایین تر باشد و ذرات معلق آب بیشتر باشد این مدت زمان کمتر نیز خواهد شد ولی اگر تعویض نشوند خود این فیلترها محلی می شود برای رشد عوامل بیماری زا که خود در واقع باعث بروز بیماری می شوند.

  • فیلترهای کربن فعال

اینگونه از فیلترها نیز پس از 6 ماه خاصیت جذب خود را از دست می دهند و دیگر کلر و مواد شیمیایی و آلی موجود در آب را جذب نمی کنند و به اصطلاح پس از اشباع محل مناسبی برای تغذیه باکتری ها و عوامل بیماری زا می شوند که آب آشامیدنی را آلوده می کنند .

  • فیلتر اسمز معکوس

فیلتر اسمز معکوس از آنجایی که غشائی می باشد پس ناخالصی های آب را جذب می کند ولی دستگاه تصفیه ی آب جوری ساخته شده که بتواند آن را اضافات آب مانده خارج نماید پس عمر مفید این فیلترها 2 تا 3 سال می باشد و همچنین بستگی به آب ورودی نیز دارد.

  • فیلتر کربن نهایی

این نوع از فیلترها از جنس کربن فعال می باشند ولی چون نهایی هستند و آب تصفیه شده را عبور می دهند عمر مفید طوبانی تری دارند و پس از 1 سال لازم است که تعویض شوند.

در نهایت باید گفته شود که حتما به موقع فیلترهای خود را تعویض کنید چون در صورت عوض نکردن هم آب آلوده می شود و هم به دیگر قسمت های دستگاه تصفیه آب خانگی آسیب می رساند که خسارت سنگینی نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *