مقالات و دانستنی های جالب

دستگاه تصفیه آب صنعتی

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 9:19 ق.ظ توسط / No Comments

دستگاه تصفیه آب صنعتی چرا؟

بطور کلی می توان دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس RO را با توجه به کیفیت آب ورودی به دو دسته اصلی ، لب شور (Brackish water) و دریایی (Sea water) تقسیم نمود.

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی

 

  • دستگاه تصفیه ی آب صنعتی برای آب های لب شور (Brackish water) : این سیستم برای آب هایی با TDS<10000 ppm کاربرد دارد و معمولا ریکاوری این دستگاه ها بین 75-50 % می باشد.
  • دستگاه تصفیه ی  آب صنعتی برای آب های دریا (Sea water) : این سیستم برای آب هایی با 10000>TDS<45000 ppm کاربرد دارد و معمولا ریکاوری این دستگاه ها بین 35-30 % می باشد.

اصول کاری این دو سیستم تا حدود زیادی مشابه یکدیگر می باشد و هردو از قسمت های پیش تصفیه و اسمز معکوس RO تشکیل شده اند.

 

انواع آرایش های سیستم RO در دستگاه تصفیه ی آب صنعتی :

  • آرایش تک مرحله ای (Single stage) : این حالت آب ورودی فقط یکبار از هر ممبران عبور می کند و حداکثر ریکاوری در این آرایش 50% می باشد.
  • آرایش چند مرحله ای (Multi stage) : در مواردی که از نظر تامین آب ورودی در مضیقه باشیم و نیاز به بالا بردن ظرفیت تولید داشته باشیم ، حتما باید از آرایش های چند مرحله ای در چیدمان ممبران های RO استفاده نمود.بطوری که پساب تولید شده از مرحله اول وارد مرحله دوم می شود و در نهایت مرحله دوم با تصفیه پساب مرحله اول ، مقداری به آب تولید شده مرحله اول می افزاید و ظرفیت تولید را افزایش می دهد.از معایب این روش می توان به پایین آوردن کیفیت آب تصفیه شده اشاره نمود.
  • آرایش دو پاس (Double-RO) : از این سیستم در آب های لب شور برای تولید آب با کیفیت بالا و برای آب دریا در مناطقی که کیفیت آب ورودی بسیار پایین باشد استفاده می شود.در این نوع آرایش غشایی ، آب تصفیه شده پاس اول که ممکن است خود از چند مرحله ممبران تشکیل شده باشد وارد پاس دوم شده و با عبور آب از ممبران های موجود در پاس دوم به آب بسیار با کیفیتی دست می یابیم.از معایب این سیستم می توان به هزینه اولیه و نگهداری بالای آن اشاره کرد.

با توجه به حساسیت استفاده از دستگاه  صنعتی این نکته را باید در نظر داشته باشید که به طور حتم دستگاه تصفیه ی آب صنعتی که از جانب شما عزیزان مورد استفاده قرار می گیرد باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا نتیجه ی مطلوبی را به همراه داشته باشد.

دستگاه تصفیه ی آب صنعتی ارائه شده توسط شرکت آکواوین با مکانیزم خاص تولید می تواند می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای استفاده به شمار آید.

این دستگاه ها با کیفیت بسیار بالا و همچنین با قیمت های بسیار مناسب برای بالا بردن سطح کیفی کارها و همچنین بهبود روند تولید و عرضه ی محصول نقش مهمی ایفا می کنند.

برای کسب اطلاع از قیمت محصولات با شماره تماس های شرکت تماس حاصل نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *