مقالات و دانستنی های جالب

قیمت تصفیه آب خانگی

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 9:29 ق.ظ توسط / No Comments

قیمت تصفیه آب خانگی

میزان نیترات در آب تهران 2/5 برابر استاندارد جهانی و 5 برابر میزان مطلوب آن برای آشامیدن و در حدود 50 میلی گیرم در لیتر می باشد که در برخی مناطق مانند جنوب و جنوب شرقی تهران ، میزان نیترات از این هم بالاتر می باشد.وجود این مقدار نیترات در آب تهران ناشی از شکستگی لوله های فاضلاب و نشت آن ها به لوله های آب سطح شهر تهران می باشد.این میزان نیترات در آب می تواند باعث انواع سرطان ها ، کم خونی و بیماری های تنفسی شود و همچنین مصرف آب حاوی نیترات برای کودکان شیرخوار بسیار خطرناک می باشد. آیا قیمت تصفیه آب خانگی با این اوصاف نباید گران باشد.

قیمت تصفیه آب خانگی

 

با این مقدار آلودگی چه باید کرد؟ آیا بهترین راهکار خرید آب معدنی است؟ یک خانواده چهار نفری را در نظر بگیرید ، با فرض مصرف 2 لیتر آب برای هر نفر در شبانه روز ، این خانواده روزانه به هشت لیتر آب آشامیدنی نیاز دارند که معادل 8-6 هزار تومان در روز می شود.این رقم در ماه به حدود 240-180 هزار تومان می رسد ، این رقم برای یک خانوده با درامد متوسط و پایین مبلغ قابل توجهی به حساب می آید ، البته اگر از کیفیت پایین اکثر آب های معدنی موجود در بازار چشم پوشی کنیم ، این راهکار توجیه اقتصادی ندارد ، زیرا هزینه 3-2 ماه خرید آب معدنی برابر  تصفیه ی آب خانگی می باشد.سیستم هایی قادر به حذف نیترات از آب هستند که دارای فناوری اسمز معکوس RO باشند و سایر سیستم ها در حذف نیترات کارایی ندارند.

 تصفیه آب خانگی که از سیستم RO استفاده می کند با توجه به کشور سازنده ، کیفیت ساخت و تاییدیه ها ، تعداد و کیفیت  فیلترها  و هم چنین شکل ظاهری از 500 هزار تومان تا چند میلیون متغیر است.بدون توجه به شکل ظاهری دستگاه و تنها با در نظر گرفتن کیفیت آب تولیدی ، می توان با صرف مبلغ 600-550 هزار تومان یک دستگاه RO استاندارد تهیه نمود.با در نظر گرفتن قیمت و عملکرد آن در حذف نیترات ، بدون شک بهترین راهکار و پیشنهاد تهیه این محصول می باشد.

در آخر ، دستگاه هایی که با قیمت هایی بسیار پایین تر به فروش می رسند و ادعای داشتن مجوز از وزارت بهداشت و سازمان آب و فاضلاب را دارند ، به هیچ وجه استاندارد نمی باشند و نه تنها کیفیت آب را بهبود نمی بخشند و نیترات را حذف نمی کنند ، بلکه باعث ورود برخی از آلودگی های میکروبی به آب نیز می شوند.

برای کسب اطلاع از قیمت محصولات با شماره تماس های شرکت تماس حاصل نمایید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *