تصفیه آب کشاورزی
مقالات و دانستنی های جالب

تصفیه آب کشاورزی

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 12:22 ب.ظ توسط / No Comments

تصفیه آب کشاورزی

کشاورزی قطعا یکی از پرمصرف ترین و وابسته ترین صنایع به آب می باشد و به دلیل کمبود منابع آبی در سال های اخیر ، بسیاری از مزارع و زمین های کشاورزی در سراسر جهان و بویژه در ایران رو به نابودی رفته است.

در سراسر جهان منابع آبی گسترده ای وجود دارد ، اما تنها بخشی از آن ها قابل استفاده در صنایع می باشد.در ایران نیز منابع عظیمی از آب مانند دریای خلیج فارس ، عمان و دریای خزر وجود دارد اما به دلیل شوری بالای این آب ها قابل استفاده در صنایع و به خصوص در بخش کشاورزی نمی باشند.

از این رو ، با توجه به نیاز روز افزون به آب و همچنین کمبود منابع آبی قابل استفاده ، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان از سایر منابع آبی نیز استفاده نمود.

کاربردهای تصفیه آب کشاورزی چیست؟

از سال ها پیش در سراسر دنیا از سیستم های تصفیه آب صنعتی RO برای تصفیه و شیرین سازی آب ها استفاده می شود و در ایران نیز بیش از بیست سال است که این سیستم ها کاربرد دارند.

از عمده کاربرد این سیستم ها می توان به تصفیه آب کشاورزی ( آب شیرین کن کشاورزی ) اشاره نمود ، که نه تنها قادر به شیرین سازی آب های غیر قابل استفاده برای مصارف کشاورزی می باشد ، بلکه سبب رونق کشاورزی و صنایع مربوط به آن نیز گردیده است.

در تصفیه آب کشاورزی ( آب شیرین کن کشاورزی ) از سیستم اسمز معکوس استفاده شده است که قادر به حذف بیش از 99 درصد املاح و یا به اصطلاح شوری آب می باشد ، در نتیجه به وسیله این دستگاه می توان از شورترین آب ها ، مانند آب دریاها نیز در صنایع کشاورزی استفاده نمود.

یکی دیگراز کاربردهای  این سیستم ها در تصفیه آب گلخانه می باشد ، زیرا در بسیاری از شرایط یا آب مورد استفاده در گلخانه ها مطلوب نمی باشد و یا گیاهان و گلهای موجود در گلخانه نیازمند آبی با سختی بسیار پایین می باشند.از این رو برای شیرین سازی آب مورد استفاده در گلخانه ها از دستگاه تصفیه آب گلخانه ( دستگاه آب شیرین کن گلخانه ) استفاده می شود.

شرکت پاسارگاد صیام ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب کشاورزی و تصفیه آب گلخانه در هر ظرفیتی و با هر نوع کیفیت آب ورودی اعم از آب دریا ، آب چاه و … می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *