مقالات و دانستنی های جالب

تصفیه آب خانگی RO

ارسال شده در اکتبر 13, 2019 در 10:34 ق.ظ توسط / No Comments

تصفیه آب خانگی RO

در این مقاله می خواهیم با مقایسه تصفیه آب خانگی RO با سایر سیستم ها  مانند تصفیه آب خانگی UF ، در مورد برتری ها و مزایای این سیستم نسبت به سایر سیستم ها بحث کنیم.

می خواهیم این دو سیستم را از لحاظ دقت تصفیه و قابلیت حذف برخی از مواد با یکدیگر مقایسه کنیم.

تصفیه آب خانگی RO :

دقت تصفیه : 0001/0 میکرون

قابلیت حذف: سیستم RO قابلیت حذف کدورت ، باکتریها ، ویروس ها ، رنگ/ TOC ، طعم ، سختی ، سولفات ها ، TDS ، نیترات ، فلورید ، آرسنیک و نمک طعام را دارا می باشد.

تصفیه آب UF :

دقت تصفیه : 01/0-1/0 میکرون

قابلیت حذف :  سیستم UF قابلیت حذف کدورت ، باکتری ها و ویروس ها را دارا می باشد.

از این مقایسه در می بابیم که تصفیه آب خانگی RO قابلیت تصفیه و دقت تصفیه فوق العاده بالاتری نسبت به سیستم UF دارد.

تفاوت دیگر این دو سیستم در استفاده از پمپ تامین فشار و مخزن ذخیره آب در تصفیه آب خانگی RO و عدم وجود پمپ و مخزن ذخیره آب در دستگاه UF می باشد.

 

دستگاه  ROبدلیل استفاده از پمپ و قطعات برقی مانند سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین ، مخزن ذخیره آب  و همچنین گرانتر بودن ممبران RO از ممبران UF ، دارای قیمت بالاتری نسبت به سیستم  UF می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده ، برتری های سیستم RO نسبت به سیستم UF کاملا مشهود می باشد و مطمئنا هر خانواده ای با اندکی هزینه بیشتر مایل به خرید یک سیستم RO به جای UF خواهد بود ، زیرا با توجه به کیفیت پایین آب های شهری در ایران و TDS بالای آب در اکثر مناطق کشور و همچنین آلودگی آب به نیترات در برخی از کلان شهرها مانند تهران ، بدون شک سیستم UF قادر به تصفیه این آب ها نخواهد بود  و تنها سیستمی که قادر به تصفیه و پاکسازی کاملا این آب ها از هرگونه آلودگی می باشد سیستم اسمز معکوس RO می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *