مقالات و دانستنی های جالب

تصفیه آب استخر

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 1:57 ب.ظ توسط / No Comments

روش صحیح تصفیه آب استخر چگونه است؟

تصفیه آب استخر از نوع تصفیه آب صنعتی میباشد تصفیه آب استخر را میتوان به روش های مختلفی انجام داد به طور کلی استخر ها دو نوع هستند استخرهای عمومی و استخر خصوصی استخر های عمومی حجم آبی که در خود جای می دهند بیشتر از چهارصدمترمکب است ولی استخرهای خصوصی کم تر از چهارصدمترمکعب است.

تصفیه آب استخر

در گذشته تصفیه آب استخر با کلر بوده است در زمان حال هم از این روش ارزان و مضرکه برای سلامت انسان خطرناک انجام میشود ابتدا کلر را در سطل آب حل کرده وسپس از چند جهت وارد آب میکنند،عملکرد کلر در تصفیه آب به گونه است که که میکروب ها و قارچ های موجود در آب را پاکسازی میکند با نزدیک شدن به هسته ی این میکروب و از بین بردن آن.

البته کارکرد اصلی کلر برای گندزدایی است،حل شدن کلر باعث به وجود آمدن گاز کلر می شود که برای بیماران تنفسی مضر است و خسارت های جانی هم داشته است.

البته امروزه برای تصفیه آب از ماده ای به نام (ازن) استفاده میشود به جای کلر ازن مزایای زیادی دارد که در داخل دستگاه قرار میگیرد که قدر ت بیشتری هم در میکروارگانیسم دارد.

قدرت ماده ازن سه هزار مرتبه بیشتر از علت این قدرت  این است که ازن یا اکسیژن فعال به محض ارتباط با دیواره میکروارگانیسم آن را از بین میبرد اما کلر نیاز به خراب کردن دیواره ونفوذ به هسته دارد .

استفاده از کلر آب را سنگین میکند و همچنین شفافیت آب کم میشود و باعث جرم گرفتن بدنه استخر میشود درکل اگر از کلر استفاده کنیم  باید جرم گیری دیواره استخر در مدت زمان کمتری انجام شود.

نوعی فیلترهای شنی در دستگاه وجود دارد متشکل از شن بوده وقیمت تمام شده کمتری دارد این ها توان خوبی در حذف املاح ولجن دارد.

شرکت پاسارگادصیام ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب استخر است در هر ظرفیتی و ووردی هر کیفیتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *