سیستم های گندزدایی در تصفیه آب
مقالات و دانستنی های جالب

سیستم های گندزدایی در تصفیه آب

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 10:51 ق.ظ توسط / No Comments

سیستم های گندزدایی در تصفیه آب

کشف کلر در قرن هجدهم میلادی و استفاده از آن به عنوان اولین ماده گندزدا در سیستم تصفیه ی آب شهری سبب انقلابی در زمینه بهبود کیفیت آب مصرفی و همچنین کاهش بیماری های ناشی از آب شد ، به طوریکه در همان سال های اول استفاده از کلر ، مرگ و میر ناشی از مصرف آب های آلوده بیش از نود درصد کاهش یافت.

پس از سال ها استفاده از کلر در سیستم های مختلف تصفیه آب و فاضلاب شهری ، دانشمندان دریافتند که تزریق کلر در آب سبب ایجاد ترکیبات تری هالومتان ها در آب می شود.تشکیل این ترکیبات مضر و سرطان زا توسط فرایند کلرزنی سبب شد تا محبوبیت کلر تا حدی از بین برود و محققین را بر آن داشت تا به دنبال سایر روش های گندزدایی آب بروند.

پس از طی تحقیقاتی ، محققان به خصوصیات شگفت انگیز ازن در ضدعفونی آب و هوا پی بردند.ازن که از سه اتم اکسیژن تشکیل می شود ، نه تنها نیاز به ماده اولیه خاصی برای تولید ندارد و تنها از اکسیژن محیط استفاده می کند ، بلکه به دلیل سازگاری کامل با محیط زیست و عدم ایجاد ترکیبات مضر در آب بسیار مورد توجه قرار گرفت.امروزه نیز استفاده از دستگاه های ازن ژنراتور به طور گسترده ای به جهت ضدعفونی و میکروب کشی در سیستم های تصفیه نمودن آب و فاضلاب شهری استفاده می شود.

سیستم سومی که پس از کلر و ازن در ضدعفونی آب مورد استفاده قرار گرفت ، سیستم اشعه فرابنفش UV نام دارد.این تکنولوژی از طریق تولید اشعه فرابنفش قادر به حذف میکروب ها ، میکرو ارگانیسم ها و ضد عفونی کامل آب می باشد.

شرکت پاسارگاد صیام با بیش از ده سال سابقه در زمینه سیستم های تصفیه آب صنعتی و سیستم های ضدعفونی ، ارائه دهنده انواع دستگاه های کلر زن ، ازن ژنراتور و سیستم یووی در مقیاس آزمایشگاهی ، خانگی و صنعتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *