مقالات و دانستنی های جالب

تصفیه آب پرورش ماهی

ارسال شده در اکتبر 9, 2019 در 11:02 ق.ظ توسط / No Comments

تصفیه آب پرورش ماهی

زندگی تمام جانداران به آب وابسته است و تمامی موجودات برای بقا نیاز به آبی پاک و بدون آلودگی دارند.در میان تمامی جانداران ، آبزیان بیشترین وابستگی را به آب دارند . تفاوت آبزیان با سایر موجودات در استفاده از آب در این است که آب محیط زندگی و زیست آبزیان را تشکیل می دهد که برای سایر موجودات اینگونه نیست.

آبزیان تمامی نیاز های خود را از آب تامین می کنند ، به همین دلیل هرگونه مشکلی در کیفیت آب باعث بروز مشکلات عدیده ای برای آبزیان می گردد.آبزیان در دریاها و رودخانه ها زندگی طبیعی داشته و با توجه به ژنتیک خود نیاز به آب شور و یا شیرین دارند ، اما هنگامیکه آبزیان و بویژه ماهی ها از محیط طبیعی خود خارج می شوند ، نیاز است تا محیطی مصنوعی اما تا حد امکان نزدیک به محیط زندگی طبیعی ، برای آن ها فراهم گردد تا بتوانند رشد کرده و تکثیر پیدا کنند.

پرورش ماهی به دو دسته کلی پرورش ماهی های خوراکی و پرورش ماهی های تزئینی و آکواریومی تقسیم می شود. هریک از این دو دسته نیازمند سیستم تصفیه ی آب مخصوص به خود و امکانات ویژه ای می باشد که تا حد امکان بتوان شرایط را به شرایط طبیعی زندگی ماهی ها نزدیک کرد.

تصفیه آب پرورش ماهی

 

یکی از نکاتی که در پرورش ماهی نقشی اساسی دارد ، از بین بردن هرگونه آلودگی از آب می باشد. برای از بین بردن آلودگی ها از آب پرورش ماهی ، استفاده از  تصفیه ی آب پرورش ماهی  و سیستم های گندزدایی امری اجتناب ناپذیر است.

معمولا در پرورش ماهی به دو دلیل از تصفیه آب استفاده می شود : 1- به جهت کاهش املاح مضر وشیرین سازی آب 2- به جهت حذف میکروارگانیسم های بیماری زا ، باکتری ها و جلوگیری از رشد جلبک ها

انتخاب نوع سیستم تصفیه کردن آب برای پرورش ماهی به نوع ماهی و همچنین کیفیت آب بستگی دارد.برای مثال برای پرورش ماهی آب شیرین ، قاعدتا باید ابتدا به وسیله تصفیه آب صنعتی آّب را شیرین سازی کرد و پس از آن جهت نگهداری ماهی استفاده نمود.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد ، عاری بودن آب از هرگونه میکروارگانیسم بیماری زا ، باکتری و ویروس است ، به همین دلیل می توان از سیستم ازن ژنراتور جهت تصفیه نمودن آب و ضدعفونی آب استفاده نمود.دستگاه ازن ژنراتور نه تنها آب را ضدعفونی می کند ، بلکه باعث جلوگیری از رشد جلبک ها در آب و افزایش اکسیژن سطح آب نیز می شود.

شرکت پاسارگاد صیام ارائه دهنده انواع سیستم های تصفیه ی آب پرورش ماهی ، دستگاه ازن ژنراتور پرورش ماهی و ازن ساز آکواریوم می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *