مقالات و دانستنی های جالب

ابزار دقیق تصفیه آب

ارسال شده در اکتبر 13, 2019 در 10:12 ق.ظ توسط / No Comments

ابزار دقیق تصفیه آب

فلومتر (دبی سنج) و گیج فشار (فشارسنج) :

همواره در هر دستگاه تصفیه آب صنعتی برای کنترل عملکرد دستگاه ، نیاز به اندازه گیری دبی  و  فشار آب در بخش های مختلف سیستم می باشد . از این رو در بخش های مختلف سیستم از فلومتر (دبی سنج) و همچنین گیج فشار (فشارسنج) استفاده می شود.این ابزارها  باید در جایگاه درست خود نصب شوند و همچنین باید از متریال استاندارد ساخته شده باشند و از همه مهمتر کالیبره باشند ، زیرا خطا در هریک از این دستگاه ها منجر به ثبت اطلاعات غلط و همچنین در خطر افتادن کل دستگاه و اجزا و قطعات می شود.

معمولا در سیستم های تصفیه آب صنعتی از فلومتر (دبی سنج) در خروجی پساب و آب تولیدی دستگاه به منظور اندازه گیری میزان پساب تولیدی و آب تصفیه شده  استفاده می شود و از گیج فشار (فشارسنج) قبل از فیلتر کربنی ، بعد از فیلتر کارتریجی ، بعد از پمپ فشار بالا و در خروجی پساب و آب تصفیه شده تولیدی استفاده می شود.

 

سوئیچ فشار بالا و سوئیچ فشار پایین :

ابزار دیگری که در دستگاه های تصفیه آب کاربرد بسیار مهمی دارد استفاده از سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین می باشد.از این سوئیچ ها در قبل و بعد از پمپ طبقاتی به منظور خاموش کردن خودکار پمپ بر اثر افزایش و کاهش فشار ناگهانی سیستم استفاده می شود.

 

TDS متر آنلاین :

قطعا در هر سیستم اسمز معکوس ، آگاهی یافتن از TDS محصول تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل همواره در دستگاه های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس از TDS متر دیجیتال (شوری سنج آنلاین) استفاده می شود تا کیفیت آب تولیدی به محض خروج از ممبرین های اسمز معکوس رصد شود.واحد سنجش این دستگاه ها ppm می باشد و مکان قرارگیری آن ها در خروجی آب تولیدی دستگاه می باشد.

 

EC متر آنلاین (هدایت سنج دیجیتال) :

از EC متر آنلاین معمولا در دستگاه های تولید آب فوق خالص مانند دستگاه های دیونایزر و سیستم های اسمز معکوس دوبل استفاده می شود.این دستگاه ها هدایت الکتریکی آب را با واحد میکرو زیمنس بر سانتی متر نمایش می دهند و مکان نصب آن ها در خروجی آب فوق خالص تولید شده می باشد.

ابزار دقیق تصفیه آب

 

شرکت پاسارگاد صیام وارد کننده انواع فلومترهای اندازه گیری جریان برای دبی های 0.1-200 GPM ، فشار سنج های 100 , 300 , 450 psi ، سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین ، TDS متر آنلاین مدل TDS230 و همچنین هدایت سنج آنلاین مدل CCT3220 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *